nedelja, 18. december 2016

Obvestilo: Nov način ocenjevanja

Pozdravljen ljubitelj vina!

Skoraj 15 mesecev je od tega, ko sem se odločil, da bom na blogu numerično ocenjeval vina. Od takrat sem ocenil že kar nekaj vin, pri čemer je postalo jasno, da mi zdajšnja lestvica ne nudi dovolj velikega razpona. Problem je nastal, ker je večina vin, ki jih na blogu predstavim, nadpovprečne kvalitete in so zato ocenjena nekje od 3 in pol do 4 in pol zvezdice. Da bom lahko vina glede na kvaliteto med seboj bolje razlikoval, sem se odločil, da bom od zdaj naprej uporabljal 20 točkovno lestvico - podobno, kot jo za ocenjevanje vin sestavila spoštovana vinska kritičarka ga. Jancis Robinson.

Oceno skupaj z njenim pomenom sem spodaj tudi opisno definiral:
  • 20 točk: izjemno vino, ki zadovolji tudi vse moje subjektivne preference.
  • 19 točk: čudovito vino, ki postavlja merilo za kompleksnost, eleganco, polnost in uravnoteženost drugim vinom.
  • 18 točk: odlično vino, ki je referenčen primer bodisi stila bodisi sorte.
  • 17 točk: karakterno vino, ki spada med najboljše primerke svojega stila oz. sorte.
  • 16 točk: zelo dobro vino, ki bi ga brez zadržkov priporočil vsakomur.
  • 15 točk: dobro zasnovano vino, ki je lepo pitno oz. ima svoj šarm.
  • 14 točk: korektno vino, brez napak ampak tudi brez posebnih vrlin.
  • 13 točk: vino brez napake, ki je pusto in nezanimivo.
  • 12 točk: neuravnoteženo vino.
  • 11 točk: vino z napako (starikavo vino, preveč žvepla, preveč reduktivno, bekser, ...).
Opomba: Čeprav štejemo tudi vonj po zamašku kot vinsko napako, takšnih vin ne bom ocenjeval, saj je okoli 3% takšnih napak neka splošno sprejemljiva meja. Poleg tega pa je ta napaka velikokrat omejena na posamezno steklenico in le redkokdaj na celo serijo.

Do naslednjič ...

1 komentar:

Zdravo!
Tukaj lahko objavo komentiraš ali pa me karkoli vprašaš.

"Hello!
You can comment the post here or you can ask me anything else."